اقدامات گروه مالی بانک مسکن برای بازآفرینی شهرها

ورود به نوسازی بافت های ناکارآمد شهری از سیاست های مهم و اصلی بانک مسکن در سال جاری است که گروه سرمایه گذاری مسکن از شرکت های تابعه گروه مالی بانک مسکن به عنوان سرمایه گذار برخی از پروژه های محوری ورود کرده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل گروه مالی بانک مسکن و به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، 5 درصد از مساحت تهران در بافت فرسوده قرار دارد به طوری که 20 درصد از پلاک های مسکونی تهران، قدیمی و کلنگی هستند و نیاز به بازسازی دارند. همچنین بیش از 2 میلیون نفر از جمعیت تهران و 9 میلیون نفر از جمعیت کل کشور در بافت فرسوده زندگی می کنند.
یکی از مهم ترین اهداف گروه سرمایه گذاری مسکن در سال گذشته فعال کردن پروژه‌های نیمه فعال بود که در این زمینه اقدامات مناسبی به دست آمد و بخشی از پروژه‌های متوقف و راکد فعال شد.
تغییر استراتژی در جهت ورود به عرصه پروژه‌های میان درآمدی و نوسازی بافت‌های فرسوده از اقدامات اصلی این شرکت در سال گذشته بود. در این راستا نیز چندین پروژه بافت فرسوده برای گروه سرمایه گذاری مسکن تعریف شد و پروژه سیروس در پایتخت کلید خورد.
کلنگ زنی پروژه مسکونی سیروس در این محله تاریخی در منطقه 12 تهران دی ماه 96 با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل بانک مسکن، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن و جمعی از مسئولان در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری و تحقق سیاست کلیدی دولت دوازدهم مبنی بر عرضه مسکن در بافت های فرسوده آغاز شد.
شرکت سرمایه گذاری مسکن، در مراسم کلنگ زنی پروژه ی نوسازی بافت فرسوده ساخت مجتمع های مسکونی ناشی از تخریب و نوسازی املاک قدیمی و فرسوده در محله ی سیروس تهران را برعهده دارد.
گروه سرمایه گذاری مسکن نسبت به انتشار فراخوان مالکین املاک و اراضی واقع در بافت های فرسوده تهران اقدام کرده و در این زمینه پس از شناسایی یازده قطعه زمین مستعد، در نهایت 3 زمین جهت بررسی های بیشتر انتخاب شده است.
در عین حال فراخوان شناسایی و ارزیابی سرمایه گذار برای پروژه های نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران منتشر شد که طی این فراخوان اسناد و مدارک درخواستی شهرداری از شرکت ها تهیه و تدوین شد.
پروژه نوسازی بافت فرسوده تبریز نیز در زمینی به مساحت 54 هزار متر مربع ساخته می شود که ظرفیت ایجاد بین 1500 تا 2 هزار واحد مسکونی را دارد اما تعداد واحدهای احداثی در این زمین بستگی به طراحی پروژه و تهیه طرح مطالعاتی دارد.
در این زمینه هفته گذشته مسابقه با موضوع طراحی الگوی سکونتی در مجموعه ای همجوار با بافت ناکارآمد میانی شمال غرب تبریز در زمینی به مساحت 5.4 هکتار برگزار شد تا الگوی سکونتی این بافت مشخص شود.

باشگاه مخاطبان