با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد؛

برگزاری مراسم رونمایی از طرح های برتر معماری پروژه بازآفرینی شهری تبریز

وزیر راه و شهرسازی با حضور در مجتمع پردیس فرمانیه بانک مسکن، از طرح های برتر معماری برای پروژه بازآفرینی شهری تبریز بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل گروه مالی بانک مسکن و به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، طرح های برتر معماری برای استفاده در طرح ملی بازآفرینی شهری مخصوص تبریز، عصر دیروز در مجتمع پردیس فرمانیه بانک مسکن رونمایی شد.
این طرح ها در راستای برگزاری مسابقه طراحی الگوی سکونتی بافت 5.4 هکتاری تبریز که توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب انجام شد، ارائه شده است.
این مسابقه با موضوع طراحی الگوی سکونتی در مجموعه ای همجوار با بافت ناکارآمد میانی شمال غرب تبریز برای قشر میان درآمدی شهر تبریز برگزار شد. افزایش کیفیت زندگی، آفرینش حس تعلق مکان و پاسخ به نیازهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تاریخی در بستر خلاقیت های معمارانه و توجه به زیست بوم و علوم پیشرو در صنعت ساختمان با بازدهی اقتصادی برای سرمایه گذار از جمله ملزومات برای طرح های معماری بوده است.
در این مراسم که بانک مسکن میزبان آن بود، وزیر راه و شهرسازی، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، مدیر عامل بانک مسکن، اعضای هیئت مدیره بانک، مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن و همچنین مدیران ارشد این بانک حضور داشتند.
 عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن و محمدرضا امینی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن از نمایشگاه انتخاب طرح برتر پروژه بازآفرینی شهر تبریز بازید کردند.
عباس آخوندی پس از بازدید از طرح های برتر معماران برای اجرای پروژه بازآفرینی شهر تبریز به عنوان یکی از بزرگترین پروژه ‌های بازآفرینی در سطح کشور به سخنرانی پرداخت و ضمن انتقاد از چهره عبوس کلان شهر تهران و شکل ساخت و سازهای یک دهه اخیر گفت: وقت آن رسیده معماری اصیل ایرانی در همه طراحی های ساختمانی چه مسکونی، چه غیرمسکونی و حتی در پروژه های حمل و نقلی و آزادراهی، احیاء شود.
وی افزود: معماری جدای از زندگی نیست بلکه خود زندگی است؛ هنوز هم که هنوز است، معماری ایرانی بخشی از معرف فرهنگ ایران است که در کنار معرفی آثار فرهنگی و مکتوب تاریخ به جهان معرفی می شود؛ بنابراین معماری ایران با آثار معنوی و فرهنگی ما بی ارتباط نیست.
سپس محمد رضا امینی در مراسم رونمایی از طرح های برتر معماری برای اجرای پروژه بازآفرینی شهری تبریز که قرار است از طرف گروه سرمایه گذاری مسکن اجرا شود، گفت: ورود به پروژه‌های بافت های نوسازی بافت‌های ناکارآمدی شهری سابقه چندین ساله دارد.
وی تعداد پروژه های مصوب و اجرا شده توسط گروه سرمایه گذاری مسکن را 1400 واحد با زیربنای 150 هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: در این راستا مشارکت در بافت فرسوده سیروس انجام شد که تا کنون تجهیز کارگاه آن انجام شده است، همچنین روی زمین 5.4 هکتاری تبریز اقدامات اولیه انجام شده و عرصه پروژه از شهرداری طی یک فرآیندی خریداری شد.
وی از برنامه‌ریزی برای حضور گسترده‌تر و موثر در بافت‌های فرسوده توسط گروه سرمایه‌گداری مسکن خبر داد و گفت:‌ از وزیر راه و شهرسازی درخواست می کنیم در جهت تجمیع حمایت‌های مردمی و دولتی و این‌که از تجربه این طرح در سایر پروژه‌ها استفاده کنیم، ما را حمایت کنند.
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن تأکید کرد: با توجه به سیاست های جدید دولت در حوزه ورود به نوسازی مناطق بافت فرسوده و همچنین تأکیدات مدیریت بانک مسکن در اجرای این سیاست ها، بازآفرینی شهری به عنوان یک دستور کار ویژه برای گروه سرمایه گذاری تعریف شده است.

امینی اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری در شهرهای اردبیل، اصفهان، مشهد، بوشهر، رشت و کرمانشاه را از دیگر پروژه های این گروه سرمایه گذاری اعلام کرد.
 

گالری عکس

:لیست آلبوم ها

باشگاه مخاطبان