printlogo


دکتر جواهری: صنعتی‌سازی ساختمان‌ها علاوه بر حل مشکل مسکن، اشتغالزایی را هم در پی دارد
دکتر جواهری: صنعتی‌سازی ساختمان‌ها علاوه بر حل مشکل مسکن، اشتغالزایی را هم در پی دارد
کد خبر: 312
رویداد سکوی پرتاب روش‌های نوین ساخت‌ و ساز به همت گروه مالی بانک مسکن با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی گروه مالی بانک مسکن، این مراسم در سالن حبیبی واقع در واحد علوم و تحقیقات تهران و با حضور دکتر جواهری مدیر عامل گروه مالی بانک مسکن، دکتر طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر جوان مجیدی رییس هیئت مدیره گروه مالی بانک مسکن و مهندس بدری نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.
در این مراسم دکتر جواهری با اشاره به مدیریت علمی و برنامه‌محور دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: تدوین سند تحولی در در دانشگاه آزاد اسلامی مشکلات پیش روی این دانشگاه را مرتفع خواهد کرد.
مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن افزود: گروه مالی از فضای عملی مناسبی برای اجرای پروژه‌های عمرانی برخوردار است به گونه‌‌ای که هلدینگ سرمایه گذاری مسکن به عنوان یکی از بزرگترین پتانسیل‌های ساخت مسکن در کشور را در اختیار دارد.
وی افزود این هلدینگ در اکثر استان‌های کشور دارای پروژه می‌باشد و در حال حاضر بیش از دو میلیون متر مربع پروژه در حال اجرا دارد.
دکتر جواهری ادامه داد: در حوزه ساخت مسکن یکی از ملزومات مهم، استفاده از فناوری‌های روز مسکن می‌باشد که با توجه به قانون جهش تولید مسکن که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شد بایستی مدنظر قرار گیرد.
وی بیان کرد: برای عملیاتی نمودن این قانون در چهار سال باید چهار میلیون مسکن ساخته و تحویل مردم شود؛ لذا در این راستا نیاز است که نظرات خبرگان این حوزه اخذ و بکارگیری شود.
مدیر عامل گروه مالی بانک مسکن ادامه داد: شعار یک میلیون مسکن در سال با توجه به سابقه فعالیت گروه در گذشته کاملا قابل دستیابی می‌باشد چرا که در سال 1389 حدود 824 هزار واحد مسکونی توسط این گروه ساخته شد که البته در هشت سال گذشته با توجه به موارد مختلف این رقم به 350 هزار واحد مسکونی کاهش پیدا کرد.
دکتر جواهری با اشاره به چالش‌های پیش روی این طرح افزود: مهمترین چالش موجود، سرعت ساخت پروژه‌هاست که اگر از هم اکنون برنامه‌ریزی نشود و بسترهای صنعتی سازی ایجاد نشود مشکلات پیش‌روی این طرح حل نخواهد شد.
وی ادامه داد: گروه مالی بانک مسکن در عرصه عمل ‌می‌تواند موضوع صنعتی سازی ساختمان‌ها را با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی محقق کند؛ البته باید در این زمینه مشوق‌ها و تمهیدات لازم توسط مجلس شورای اسلامی و دولت مردمی ایران قوی پیش‌بینی شود.
مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن با اشاره به لزوم استفاده از رساله‌های نگارش شده در زمینه صنعتی سازی ساختمان بیان کرد: از مجموع چند هزار مقاله ارسالی به همایش، 150 عنوان برگزیده شد که امیدواریم این موضوع ادامه‌دار باشد.
دکتر جواهری اضافه کرد: گروه مالی بانک مسکن از پتانسیل مناسبی برای اجرای پروژه‌های ساخت مسکن برخوردار است که در این زمینه می‌تواند با تمام پتانسیل خود علاوه بر ساخت مسکن زمینه اشتغال‌زایی در کشور را نیز فراهم کند؛ چرا که به ازای ساخت یک میلیون مسکن حدود یک میلیون و 875 هزار شغل ایجاد می‌شود.
هدف از برگزاری این رویداد، تقاضامحور کردن پژوهش‌های رسمی دانشگاهی در قالب پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری از طریق تعامل، شناسایی نیازهای واقعی صنعت ساختمان و برطرف کردن آن‌ها به صورت علمی با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در جامعه دانشگاهی می‌باشد. به منظور تحقق اهداف و سیاست‌های تحقیق و توسعه و استمرار این تعامل، در این مراسم تفاهم نامه همکاری میان رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و ریاست راهبردی مرکز نوآوری و شکوفایی گروه مالی بانک مسکن امضاء شد.
لینک مطلب: http://bmfgroup.ir/News/item/312