دکتر محمدرضا جواهری: اخلاص در فرمان‌پذیری از ولایت فقیه شاخصه اصلی شهید سلیمانی بود

سالن اجتماعات گروه مالی بانک مسکن به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شد.

به گزارش روابط عمومی گروه مالی بانک مسکن، سالن اجتماعات گروه با حضور دکتر جواهری مدیرعامل و دکتر جوان مجیدی رییس هیئت مدیره گروه مالی به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شد.
در ابتدای این همایش دکتر جواهری با اشاره به رشادت‌های شهید سلیمانی که برگرفته از عشق و محبت وی به خاندان عصمت و طهارت به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) بود بیان کرد: حضرت صدیقه طاهره (س) به عنوان برترین بانوی عالم هستی، دارای ابعاد والای شخصیتی و اخلاقی می‌باشند و این شخصیت، مورد توجه خاص پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) و بزرگان مسلمان و غیر مسلمان بوده و می‌باشند.
مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن افزود: این بانوی بزرگ اسلام در حدیثی می‌فرمایند شیعیان واقعی اهل بیت(ع) آن دسته افرادی هستند که هر آن چه فرمان داده‌ایم عمل کنند. از این حدیث وظیفه شیعیان در قبال اهل بیت(ع) به خوبی روشن می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) به گونه‌ای است که همه ابعاد و ویژگی‌های برجسته انسانی و اخلاقی را در بر دارد و به لحاظ دینی، اسلامی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی یک الگوی ارزشمند هستند.
دکتر جواهری ادامه داد: توسل به حضرت زهرا (س) سبب محبوبیت شهید سلیمانی شد؛ بطوری‌که مقام معظم رهبری فرمودند: باید به عنوان یک مکتب به ایشان نگریست.
وی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی در لباس یک بسیجی ساده به دور از هرگونه تشریفات خود را در صف مردم می‌دید و این مسئله باعث شد در قلب همه آزادگان جهان محبوب شد.
مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن افزود: بخش عمده سیره حاج قاسم برگرفته از ارتباط با ولی فقیه است؛ لذا هر کسی که علاقمند به حاج قاسم است و می‌خواهد مسیر حاج قاسم را طی کند، باید به بعدی از ابعاد شخصیتی ایشان در ویژگی‌های فردی، رفتار اجتماعی و بینش بصیر او نزدیک شود.
در ادامه حجت الاسلام نوریجانی با اشاره به نقش محوری حضرت فاطمه زهرا (س) در شکل‌گیری و ادامه حیات تشیع اظهار کرد: شهادت حضرت زهرا (س) پیام بزرگی برای تاریخ دارد به گونه‌ای که نقشه راهی برای همگان باشد تا مسیر را به درستی بتوانیم طی کنیم.
وی ادامه داد: شهدای ما از جمله شهید سلیمانی و شهید احمدی، از شهدای دوران دفاع مقدس در وصیت‌نامه خودشان نقش‌آفرینی در راستای تحقق زمینه‌های ظهور را مطالبه می‌کنند.
حجت الاسلام نوریجانی به نقل از یک مطلب منتشر شده در نشریات ادامه داد: هرکسی در این دنیا زندگی می‌کند قرار است نقش‌آفرینی را در این جهان داشته باشد؛ که بایستی بتوان این ماموریت را شناسایی و به نتیجه رساند.
ذکر مصائب حضرت زهرا (س) توسط مداح اهل بیت (ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گالری عکس

:لیست آلبوم ها

باشگاه مخاطبان