دکتر جوان مجیدی: مراکز نوآوری و کارآفرینی بخش مهم و بنیادین هدایت و شکل‌دهی توانمندی‌های علمی کشور هستند

رویداد سکوی پرتاب روش‌های نوین ساخت‌وساز به همت گروه مالی بانک مسکن با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه مالی بانک مسکن، رویداد سکوی پرتاب روش‌های نوین ساخت‌وساز به همت گروه مالی بانک مسکن و دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر جوان مجیدی رییس هیئت مدیره و رییس راهبردی مرکز نوآوری و شکوفایی گروه مالی بانک مسکن ، دکتر جواهری مدیر عامل گروه مالی بانک مسکن، دکتر طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر نگاهداری رییس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی و مهندس بدری نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.
دکتر جوان مجیدی با اشاره به رابطه مستقیم بین توسعه تکنولوژی و پیشرفت کشور بیان کرد: رشد در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، میسر نمی­شود جز با حمایت از جامعه نخبگان؛ همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند " بنده در دفاع از جامعه نخبگان و از حرکت علمی کشور تا نفس دارم ذره­ای کوتاه نخواهم آمد". حال این وظیفه مسئولان کشور است که این فرمایشات مقام معظم رهبری را همچون نقشه راهی برای خود دانسته و وارد میدان عمل شوند.
وی افزود: بنده و همکارانم  به عنوان سرباز این نظام الهی و در تبعیت از فرامین رهبری معظم خود را مکلف به حمایت از نخبگان جامعه می­دانیم و در این مسیر برای عملیاتی شدن ایده­های دشمن شکن جوانان این مرز و بوم، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد. بی شک همه عزیزان قبول دارند که در جهان امروزی تکنولوژی عامل اساسی برای ایجاد ثروت، دانایی و توانایی کشورها بوده و ابزاری قدرتمند در توسعه ملی به شمار می آید.
رییس هیئت مدیره گروه مالی بانک مسکن با اشاره به اینکه تکنولوژی طبق تعریف اسکاپ، چهار رکن اساسی دارد، خاطرنشان کرد: از میان چهار رکن تکنولوژی، انسان نقش محوری و بنیادی دارد. استفاده از بهترین و مدرن ترین ماشین آلات بدون نیروی انسانی متخصص و ماهر ممکن نیست. اینجاست که اهمیت دانشگاه بیش از پیش روشن می‌شود. چرا که دانشگاه محل تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر است و اگر این نیروی انسانی متخصص بتواند دانش و مهارت خود را در عرصه تولید و صنعت به کار ببرد ، موجب پیشرفت خواهد شد.
رییس راهبردی مرکز نوآوری و شکوفایی گروه مالی بانک مسکن گفت: امروزه متاسفانه فاصله قابل توجهی بین پتانسیلهای علمی کشور با نیازهای بخش صنعت وجود دارد که باید هرچه سریع این شکاف موجود با رویکرد انقلابی و جهادی و با تعامل بیشتر صنایع و مراکز علمی و دانشگاهی پر شود. در حال حاضر، دانشگاه‌های ما به طور عمده بر انتقال دانش تأکید دارند یعنی یک سری دانش را از کشورهای دیگر می گیرند و به دانشجو انتقال می دهند . جالب اینکه بسیاری از دانش های اخذ شده نیز بدون بومی شدن در اختیار دانشجویان قرار می گیرند.
وی ادامه داد: در همین راستا و در قدم اول شناسایی نخبگان را از دانشگاه شروع کردیم؛ همانطور که بیان شد دانشگاه محل تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر است و اگر این نیروی انسانی متخصص بتواند دانش و مهارت خود را در عرصه تولید و صنعت به کار ببرد، موجب پیشرفت کشور خواهد شد؛ لذا در این راستا شناسایی، توانمندسازی، حمایت از استعدادهای‌برتر و زمینه‌سازی برای اثرگذاری نخبگان را در دستور کار قرار دادیم.
دکتر جوان مجیدی با اشاره به لزوم هدفمند و تقاضا محور کردن پایان نامه‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: با مسیری که صنعت رسم می‌کند و با نوآوری‌های جامعه علمی‌مان شاهد رویدادهای بزرگتری خواهیم بود. استعداد جوانان ایرانی و توانایی­های آنان اقتضاء می­کند که نوآوری و نوآفرینی در همه بخش­های کشور به ویژه خانواده بزرگ بانک مسکن روز به روز بیشتر شود. همچنین ضرورت بهره­‌گیری از فناوری‌های نوآورانه در صنعت و هدایت نقدینگی به سمت و سوی تولید امر مهمی است  که  با بهره­گیری از تکنیک و فنون نوآورانه می­توان به عرصه­های مهم علمی ورود پیدا کرد.
وی اضافه کرد: مراکز نوآوری و کارآفرینی بخش مهم و بنیادین هدایت و شکل‌دهی توانمندی علمی نیروی انسانی تحصیل کرده به سوی ایده‌های نوآورانه، شکل‌گیری کسب و کارهای نوپا و در نهایت حرکت به سوی پی‌ریزی اقتصادی مبتنی بر دانش، نوآوری و فناوری هستند که با حمایت مادی و معنوی روند اثربخشی و فعالیت آن‌ها شتابی مضاعف می‌گیرند.
دکتر جوان مجیدی افزود: امیدوارم با استفاده از جایگاه تخصصی گروه مالی بانک مسکن و ظرفیت­های موجود در شرکت­های تابعه آن و همچنین راهبری مرکز نوآوری و شکوفایی گروه مالی بانک مسکن بستر مناسب برای همکاری و تعامل در طرح‌ها ، پروژه­ها با ابزارهای نوین و ایده­های نوآورانه ایجاد شود.

اخبار مرتبط


باشگاه مخاطبان