آمنه شکری، محمد سیرانی

معرفی کتاب اوراق با درآمد ثابت CFA1

نام کتاب: اوراق با درآمد ثابت CFA1
ترجمه: آمنه شکری، محمد سیرانی
ناشر: نشر ترمه
بازارهای جهانی اوراق با درآمد ثابت، بزرگ ترین زیرمجموعه بازارهای مالی از لحاظ تعداد اوراق منتشر شده و ارزش بازار به شمار می روند. این بازارها وام گیرندگان و وام دهندگان را گرد هم می آورند تا سرمایه، به کارآمدترین شیوه و بیشترین میزان در طیف جهانی تخصیص یابد.
بازارهای اوراق با درآمد ثابت شامل اوراق بهادار معامله شده در سطح عمومی مانند اوراق تجاری، اسناد خزانه و اوراق قرضه و وام های اوراق بهادارسازی شده و نشده می باشد.
یکی از الزامات رشد و توسعه اقتصادی داشتن بازارهای مالی و سرمایه گذاری توسعه یافته و مدرن است و لازمه داشتن چنین بازارهای مالی و سرمایه گذاری، داشتن نیروهای متخصص، ورزیده و آموزش دیده می باشد. یکی از مهمترین مؤسساتی که در زمینه آموزش نیروهای متخصص مالی و سرمایه گذاری در سطح بین المللی فعال می باشد مؤسسه CFA است.
کتاب اوراق با درآمد ثابت که یکی از دروس دوره CFA سطح یک است برای پاسخگویی به نیازهای مدیران و کارشناسان، دانشجویان و داوطلبان این حوزه ارائه شده است و این کتاب می تواند منبع مناسبی برای آمادگی داوطلبان آزمون های بازار سرمایه و دکترای مالی باشد.
لازم به ذکر است آمنه شکری به عنوان همکار شرکت گروه مالی بانک مسکن در سمت کارشناس تأمین مالی شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن هم اکنون در این شرکت مشغول به فعالیت می باشند. 

 

اخبار مرتبط


باشگاه مخاطبان