printlogo


عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی پایدار کشور با دستور دکتر جواهری آغاز شد
عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی پایدار کشور با دستور دکتر جواهری آغاز شد
کد خبر: 256
مجتمع مسکونی الماس خاوران و عملیات بتن‌ریزی فاز نخست پروژه آیمان، بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی پایدار کشور با حضور مدیران‌ ارشد بانک مسکن، گروه مالی بانک مسکن و گروه سرمایه‌گذاری مسکن افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی گروه مالی بانک مسکن، عملیات بتن‌ریزی برج دوم از مرحله اول فاز نخست پروژه آیمان، بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی پایدار کشور روز چهارشنبه، ۲۶ خردا ماه ۱۴۰۰، با حضور «محمدحسن علمداری» عضو هیئت‌مدیره و معاون اعتباری بانک مسکن، دکتر‌ «محمدرضا جواهری‌تفتی» مدیرعامل و دکتر «جواد ‌جوان‌مجیدی» رییس هیئت‌ مدیره گروه مالی بانک مسکن، دکتر «یاسر امامی» مدیرعامل و معاونان شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در شهر تبریز و با برگزاری مراسم رسمی آغاز شد.
بر اساس این گزارش، محمدحسن علمداری عضو هیئت‌مدیره و معاون اعتباری بانک مسکن در این آیین با قدردانی از زحمات و تلاش مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن و سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب برای ساخت مجتمع مسکونی آیمان، بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی پایدار شهری کشور، گفت: این مگا‌پروژه به صورت کامل از سه منظر «اولویت عرضه مسکن»، «بازآفرینی شهری» و «استفاده از فن‌آوری‌های نوین»، با سیاست‌های کلان بانک مسکن هم‌خوانی دارد؛ از این رو، پروژه آیمان مورد تایید و حمایت لازم از سوی بانک مسکن خواهد بود.
وی با بیان این‌که بانک مسکن با ارایه مشوق‌هایی در صدد توسعه صنعتی‌سازی و حرفه‌ای سازی در صنعت ساختمان است، ادامه داد: این سیاست در بانک مسکن با افزایش وام ساخت مسکن به مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان در شهرهای بزرگ جواب داده است که این وام شامل حال پروژه آیمان می‌شود. ضمن آن‌که ۱۲۰ میلیون تومان از این وام با توجه به ماهیت بازآفرینی طرح، دارای سود تک نرخی در سیستم بانکی کشور است.
علمداری در ادامه با تاکید بر این‌که گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان الگوساز و توسعه‌گر در کشور شناخته می‌شود، افزود: افزایش سرعت ساخت و تعهد به برنامه زمانی پروژه یک اصل در تمامی پروژه‌های ساختمانی است و امیدوارم که شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن و شرکت‌های تابعه آن در این زمینه نیز تبدیل به الگو در کشور شوند.
دکتر‌ جواهری مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن نیز در این آیین، ضمن عرض خدا قوت به مدیران شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن و سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب، گفت: مدتی بود که در یک پروژه فنی – مهندسی عالی حضور پیدا نکرده بودم؛ اما امروز و پس از بازدید از مگا‌پروژه آیمان، این امر محقق شد.
وی با تاکید بر این‌که پروژه آیمان به‌طور حتم مورد حمایت هیئت‌مدیره بانک مسکن قرار خواهد گرفت، افزود: آیمان به عنوان بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی پایدار شهری کشور، یک مگا پروژه ملی به‌شمار می‌رود و از استانداردهای بالایی در تمامی زمینه‌ها برخوردار است و ادامه مسیر با همان قوت آغاز، بسیار مهم است.
دکتر جواهری در ادامه با اشاره به حضور متخصصان ممتاز در زمینه ساختمان در استان آذربایجان‌شرقی و به‌ویژه توان فنی و علمی استادان دانشگاهی شهر تبریز، خواستار استفاده حداکثری از توان داخلی استان برای سرعت بخشیدن به پروژه آیمان شد و گفت: بزرگ‌ترین آسیب پروژه‌های بزرگ، تاخیر در زمان بهره‌برداری پروژه است که شیرینی اتمام پروژه را کم می‌کند و امیدوارم که با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و البته تامین مالی مناسب، مگا پروژه آیمان بر اساس برنامه پیش برود و شاهد الگو شدن گروه سرمایه‌گذاری مسکن نسبت به پروژه های مشابه باشیم؛ همان‌گونه که این شرکت در سایر زمینه‌های صنعت ساختمان نیز الگو به‌شمار می‌رود. در پایان مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن ضمن ابلاغ پیام آقای دکتر شایان مدیرعامل بانک مسکن، مراتب تشکر و قدردانی ایشان از تمامی دست اندرکاران این پروژه را اعلام نمودند.
بنا بر این گزارش، دکتر امامی مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان، از جمله عضو هیئت‌مدیره بانک مسکن، مدیرعامل و رییس هیئت‌مدیره گروه مالی بانک مسکن و مقامات استانی، گفت: آیمان به عنوان بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی پایدار شهری در کشور، یک پروژه فاخر به‌شمار می‌رود که به طور قطع در راستای اهداف عالی گروه مالی بانک مسکن در زمینه ایجاد توسعه پایدار در کشور، بافت منطقه را تغییر خواهد داد و به عنوان یک الگو در سطح کشور شناخته می‌شود.
وی با اشاره به طراحی قوی و تیم اجرایی قدرتمند این پروژه، ادامه داد: در ابتدای مسیری سخت و دشوار هستیم که البته با توجه به توان، تخصص و تجربه عوامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب در اجرا و اتمام پروژه‌های فاخر، سهل‌الوصول است و در این مسیر نیاز به حمایت بانک مسکن و گروه مالی بانک مسکن وجود دارد.
دکتر امامی، حمایت هر دو مجموعه بانک و گروه مالی بانک مسکن را عوامل الزامی پروژه آیمان برشمرد و گفت: با توجه به افزایش بهای نهاده‌های ساخت، این پروژه نیازمند تامین مالی مناسب و بر اساس برنامه زمان‌بندی است که البته در پایان، سوددهی مناسبی نیز ایجاد خواهد کرد و حمایت‌های صورت گرفته از این طرح باید ادامه یابد.
گفتنی است؛ در بخش پایانی این آیین، عملیات بتن‌ریزی برج دوم از مرحله اول فاز نخست پروژه آیمان، بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی پایدار کشور با صدور فرمان از سوی دکتر‌ جواهری مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن و با حضور علمداری عضو هیئت‌مدیره و معاون اعتباری بانک مسکن، دکتر ‌جوان‌مجیدی رییس هیئت‌ مدیره گروه مالی بانک مسکن، دکتر امامی مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن و مهندس یاسمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب و به میمنت دهه مبارک کرامت و با نام هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت امام رضا (علیه‌السلام)، آغاز شد.
همچنین، مهندس یاسمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب نیز در سخنانی کوتاه در این آیین ضمن خوش‌آمدگویی به میهمان و مقامات استانی، به تشریح ابعادی از این پروژه پرداخت و مهندس فرزاد شکری معاون فنی و اجرایی و مدیر پروژه آیمان نیز در نمایشگاه جنبی این مراسم به تشریح فناوری‌های نوین به‌کار گرفته شده در طراحی و اجرای مگاپروژه آیمان پرداخت.
شایان ذکر است، معرفی دقیق و تشریح مراحل فنی و فناوری‌های نوین ساخت در مگا پروژه آیمان، به عنوان بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی پایدار شهری کشور به صورت فیلم‌های کوتاه در این آیین پخش و به سمع و نظر میهمانان و حاضران رسید.
مگاپروژه آیمان در ۳ فاز در حال احداث می‌باشد که مساحت کل هر ۳ فاز ۵۴۵۰۳ مترمربع و با زیربنای ۲۸۹۳۱۶ مترمربع و مجموعاً شامل ۱۳۸۳ واحد مسکونی خواهد بود. گفتنی است فاز نخست این پروژه که در حال احداث می‌باشد شامل ۸۱ واحد تجاری به مساحت ۷۸۱۰ مترمربع، ۸ واحد اداری به مساحت ۱۰۹۹ مترمربع، ۴ واحد ورزشی به مساحت ۱۸۴۹ مترمربع، ۴ واحد فرهنگی به مساحت ۱۶۴۸ مترمربع، ۲ واحد تفریحی و ۲ واحد درمانی به مساحت‌های ۸۱۱ و ۱۰۲۳ مترمربع و چیزی در حدود ۶۰۰ واحد مسکونی می‌باشد.
بر اساس این گزارش، افتتاح مجتمع مسکونی ۱۲۴ واحدی الماس خاوران از سوی محمدحسن علمداری عضو هیئت‌مدیره و معاون اعتباری بانک مسکن، برنامه نخست حضور این هیئت در شهر تبریز بود. این مجتمع در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۷۰۴ مترمربع و با زیربنای ۲۶ هزار و ۹۳۲ مترمربع و در ۱۸ طبقه با استفاده از سازه بتنی، دال یک طرفه ساخته شده است که تمامی امکانات لازم برای یک زندگی خوب در آن گرد آمده و وضعیتی دل‌خواه برای ساکنان آینده آن فراهم آورده است. قرارگیری در یکی از خوش آب‌وهواترین مناطق کلانشهر تبریز و در محدوده شهرداری منطقه ۹، دسترسی به زیرساخت‌های شهری، هم‌چون شریان‌های ارتباطی و برخورداری از تمامی امکانات لازم در شهرها، وضعیتی مطلوب را در این نقطه برای ساکنان آن فراهم آورده است.                      
همچنین بازدید از پروژه برج مسکونی ارغوان رشدیه و اطلاع از چگونگی پیشرفت این پروژه، یکی دیگر از برنامه‌های حضور مدیران‌ارشد بانک مسکن، گروه مالی بانک مسکن و گروه سرمایه‌گذاری مسکن در شهر تبریز بود.
لینک مطلب: http://bmfgroup.ir/News/item/256