printlogo


برگزاری آیین افتتاح رویداد پیوند در حوزه فناوری ساخت با حضور گروه مالی بانک مسکن
برگزاری آیین افتتاح رویداد پیوند در حوزه فناوری ساخت با حضور گروه مالی بانک مسکن
کد خبر: 253
مسوولان و کارشناسان کشور در آیین افتتاح رویداد پیوند در حوزه فناوری ساخت، نکات مشترک علم، صنعت و نوآوری را تشریح کردند
به گزارش روابط عمومی گروه مالی بانک مسکن، آیین افتتاح سلسله رویدادهای پیوند در حوزه فناوری ساخت با حضور دکتر محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن، دکتر محمدرضا جواهری تفتی مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن، دکتر جواد جوان‌مجیدی رئیس هیئت مدیره گروه مالی بانک مسکن، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، دکترعلیرضا منادی، رییس کمیسیون آموزش مجلس یازدهم و سایر کارشناسان و فعالان حوزه فناوری برگزار شد. در این همایش علاوه بر سخنرانی مسوولان، استارت آپ های حوزه فناوری زیستی و فناوری های نوین حوزه ساختمان معرفی شدند. در این رویداد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تشکر از حمایت مدیر عامل بانک مسکن در حوزه استارت آپ های نوین و بخش مسکن، تاکید کرد: در حال حاضر دانش و فناوری، یک نیاز اساسی برای رفاه، توسعه و امنیت در سطح ملی و جهانی است. غلامی با تاکید بر این که از ابتدای انقلاب اسلامی، شرایط برای تربیت نیروی انسانی با حمایت از مراکز علمی صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر با تلاش جوانان کشور، یک زیست بوم جدید و نوین، در کشور شکل گرفته است، که مجموعه این زیست بوم باید با اجزای همدیگر هماهنگ باشد. بر اساس آمارها در حال حاضر ۲۰۰ شتاب دهنده در کشور وجود دارد و با توجه به تامین مالی مناسب از طریق صندوق های نوآوری کشور، می توان مراکز علمی را به بخش های فعال در حوزه فناوری متصل کرد. در بخش دیگر علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، تاکید کرد که در سال جاری این صندوق برنامه های متنوعی برای حمایت از ایده های جدید در کشور دارد. وی تاکید کرد که در حال حاضر زیست بوم نوآوری در ۱۰ سال اخیر بسیار تغییر کرده است و شتاب دهنده ها و مراکز نوآوری ها در مراکز استان ها مستقر شده اند، تا از ایده های جوانان استفاده کنند. همچنین در این همایش علیرضا منادی، رییس کمیسیون آموزش مجلس یازدهم تاکید کرد که در سال جاری ارقام بودجه حمایت از صندوق نوآوری در کشور به هزار میلیارد تومان رسیده است و هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات دهی صورت می گیرد. وی تولد ابرکامپیوتر «مریم» در کشور را یک نمونه عملی ارتباط صنعت و دانشگاه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از نخبه های کشور، از طریق شرکت های دانش بنیان، نقش ویژه ای در توسعه دانش کشور ایفا می کنند و امید است که این روند در آینده نزدیک تداوم یابد.
در همین راستا دکتر محمود شایان، استفاده حداکثری از فناوری در صنعت ساختمان سازی را موجب کاهش بهای تمام شده و تقویت خرید متقاضیان مسکن دانست و گفت: امروز در شرایط فعلی که حجم نقدینگی در کشور به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان رسیده، نیاز است تا با سیاستگذاری‌هایی، امکان جذب این نقدینگی در بخش ساختمان را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های رسمی تنها یک درصد از منابع مالی بخش ساختمان صرف به روز رسانی و نوآوری در این صنعت می‌شود و این در حالی است که صنعت ساختمان تاثیرگذارترین بخش در جامعه است که می‌تواند با نوآوری، تغییرات اساسی در آن ایجاد کرد.
شایان با اشاره به نقش بانک مسکن در ایجاد تحولات نوآورانه در صنعت ساختمان سازی، خاطر نشان کرد: در این راستا اقدام به راه اندازی مرکز نوآوری ساختمان کردیم تا بتوانیم از ایده‌های نوآورانه در این صنعت بهره گیریم.
مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به آمارهای منتشر شده از سوی نظام مهندسی، گفت: بر این اساس سهم نوآوری در سود صنعت ساختمان سازی کمتر از یک درصد است که این شایسته این صنعت نیست.
بر اساس این گزارش رویداد پیوند در حوزه فناوری ساخت در روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه در محل ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار گردید و لازم بذکر است این رویداد قرار است به صورت هفتگی در حوزه‌های مختلف برگزار شود و ایده‌های خلاقانه و فناورانه در مسیر توسعه قرار گیرند.
لینک مطلب: http://bmfgroup.ir/News/item/253