شتاب تکمیل مسکن مهر و تدارک اجرای مسکن ملی در شهرهای جدید

مدیرعامل بانک مسکن و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جلسه کاری مشترک که با هدف تسریع فرآیند ساخت و تامین مسکن ارزان برگزار شد، نسبت به اجرای دو اقدام کلیدی در این مسیر توافق کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در این نشست، محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن ضمن اشاره به تعهدی که بانک مسکن به دنبال ابلاغ سهمیه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن مصوب بودجه امسال کشور دارد، بر پرداخت به موقع تسهیلات به پروژه‌های مسکونی حمایتی تاکید کرد .
براساس این گزارش، حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در این نشست، درباره نحوه اجرای پروژه های مسکن اقدام ملی، پیشنهادهای مرتبط با نحوه انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت را مطرح کرد که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین نحوه تکمیل پروژه های باقی مانده در طرح مسکن مهر نیز محور دوم این نشست برای دستیابی به توافق اجرایی بود.

طاهرخانی درباره روند تکمیل پروژه های مسکن مهر در شهرهای جدید نیز گفت در قالب شهرهای جدید این پروژه ها تعیین تکلیف شده و در بخش زیادی از این واحدها، مالکان ساکن شده اند و زندگی در بیشتر محله های مسکن مهر در جریان است. اما برای پروژه های باقی مانده نیز مقرر شد تسهیلات باقیمانده با سازو کارهایی که در حضور مدیرعامل بانک مسکن تعیین شد به پروژه ها تزریق شود تا فرآیند فروش اقساطی را بالا ببریم.

حبیب اله طاهرخانی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات بانک مسکن در مسیر اجرای طرح های دولت در حوزه ساخت و تامین مسکن گفت، سال گذشته تسهیلات یک هزار میلیارد تومانی بانک مسکن برای تامین خدمات سکونتی در شهر جدید پردیس کمک مناسبی به بهبود وضعیت کرد. ضمن آنکه امروز در خیلی از شهرهای جدید تامین و توسعه خدمات سکونتی باعث شده سرمایه گذاران رغبت لازم برای ورود به این شهرها برای بهبود شرایط زیست و سکونت شهروندان را پیدا کنند.

اخبار مرتبط


باشگاه مخاطبان