انتشار نخستین اوراق آزادراه کشور در بازار سرمایه توسط شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن

2 هزار میلیارد ریال اوراق منفعت به منظور احداث و بهره‌برداری بخشی از آزادراه حرم تا حرم (آزادراه گرمسار ـ سمنان) توسط شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن و با ضمانت بانک مسکن منتشر شد.

این اوراق که برای نخستین بار به منظور تأمین مالی حوزه آزادراهی از طریق بازار سرمایه منتشر شده است دارای سررسید 4 ساله و نرخ سود علی­‌الحساب 17/5 درصد   می­‌باشد. ضمانت پرداخت اصل و فرع این اوراق بر عهده بانک مسکن بوده و شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن مشاوره عرضه، تعهد پذیره‌­نویسی و بازارگردانی این اوراق را بر عهده دارد که هدف آن تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای احداث قطعه آزادراهی گرمسار- سمنان (از قطعات مربوط به پروژه آزادراه حرم تا حرم)      می‌­باشد.
پروژه آزادراه حرم تا حرم، دارای 6 خط عبوری (3 خط در باند رفت و 3 خط در باند برگشت) است که از شهر مقدس قم آغاز و به شهر مقدس مشهد می‌رسد. این آزادراه، موجب اتصال چهار استان قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی و تکمیل شبکه آزادراهی کشور می‌شود. قطعه قم ـ گرمسار به طول 152/5 کیلومتر اولین قطعه از این پروژه است که در بهمن ماه سال 1393 به بهره‌برداری رسیده است. احداث قطعه گرمسار ـ سمنان به طول 116 کیلومتر از سال 1397 آغاز شده است، و طی دو مرحله در مهر ماه سال جاری و ابتدای فروردین 1401 به بهره‌برداری خواهد رسید.
شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن از شرکت‌های تابعه گروه مالی بانک مسکن می‌باشد که در حوزه‌های تأمین مالی،‌ خدمات مشاوره، مدیریت دارایی و سرمایه­­گذاری به ارائه خدمات می پردازد.

اخبار مرتبط


باشگاه مخاطبان