دریافت نشان تعالی ایمنی توسط دو شرکت سرمایه گذاری مسکن

دو شرکت تابعه گروه سرمایه گذاری مسکن موفق به دریافت نشان تعالی ایمنی، بهداشت و محیط زیست شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل گروه مالی بانک مسکن و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب موفق به دریافت تقدیرنامه‌ی جامع نشان تعالی HSE برای ساختمان پزشکان زنجان و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند نیز موفق به دریافت تقدیرنامه‌ی جامع نشان تعالی HSE برای مجتمع مسکونی سهند اراک شد.
«ایمنی ، بهداشت و محیط زیست» که تحت عنوان HSE شناخته می‌شود به عنوان یک اصل پذیرفته شده، زمینه‌‌ساز جلب رضایت مشتریان، کارکنان و عامل پایه در حصول رضایت سایر ذینفعان یک سازمان برای رقابت‌پذیری و دستیابی به موفقیت پایدار و به طور خاص در زمره مسائل زیربنایی کشور است.
هدف از اجرای این طرح کمی‌سازی کیفیت عملکرد و شرایط سازمان‌ها به ‌منظور ارزیابی و مقایسه سطح بلوغ آن در سه حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست، در راستای تعیین رویکرد و پیش‌بینی جهت‌گیری‌های آتی سازمان‌ها در حوزه‌های مذکور و در نهایت سنجش سرعت و کیفیت دستیابی به مأموریت، استراتژی و نیازمندی‌های سازمان است.
در اکثر مواقع فقدان یک روش ارزیابی کارآمد جهت نظارت، ارزیابی و بهبود سیستم‌های مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست، سبب کاهش عملکرد سازمان‏ها، عدم رشد دانش و توانمندی‌های سازمانی، عدم شناخت و امکان استفاده از تجربیات سایر سازمان‌ها در این زمینه، عدم شناسایی نقاط قوت سازمان و عدم ارزیابی دوره‏ای برنامه‏ های پیشرفت سازمان می‌شود.
در همین زمینه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب، پس از ارزیابی جامع توسط کمیته‌ی ارزیابان مطابق مدل ارزیابی نشان تعالی HSE پروژه‌ی پزشکان زنجان موفق به دریافت تقدیر نامه ایمنی، بهداشت و محیط زیست شد.
پروژه‌ی «مجتمع پزشکان زنجان» مشتمل بر 40 واحد مطب و سایر فضاهای مورد نیاز از قبیل داروخانه، مرکز تجهیزات پزشکی، کافی شاپ ، فست فود و ... است که در استان زنجان مراحل اجرایی و ساخت آن طی می شود.
علاوه بر این، شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند نیز به عنوان یکی دیگر از شرکت های تابعه گروه سرمایه گذاری مسکن، موفق به دریافت تقدیرنامه‌ی جامع نشان تعالی HSE برای مجتمع مسکونی سهند اراک شد.
بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند، پس از ارزیابی جامع توسط کمیته‌ی ارزیابان مطابق مدل ارزیابی نشان تعالی HSE برای مجتمع مسکونی سهند اراک موفق به دریافت این تقدیر نامه شد.
مجتمع مسکونی«سهند اراک» شامل 72 واحد با زیر بنای 9919 متر مربع در شهر اراک در حال اجراست.25 واحد مسکونی این پروژه یک خوابه، 39 واحد آن دو خوابه و 8 واحد آن نیز سه خوابه است. طبق پیش بینی های صورت گرفته قرار است این پروژه نیمه دوم سال آینده تکمیل شود. ​
نشان تعالی HSE الگویی است که قصد دارد به صورت غیر تجویزی و تشویقی سازمان های ایرانی را به پذیرش مفاهیم بنیادین بهداشتی، ایمنی ، محیط زیستی و مدیریت HSE ترغیب کند و با توانمندسازی نظام‌مند آن ها توسط معیارهای تعریف شده، رشد و بالندگی سازمان را در عرصه ملی و بین‌المللی به ارمغان آورد.
در این میان، بکارگیری سیستم های مدیریتی و فرهنگ سازمانی به دلیل ریشه داشتن در رویکرد و جهت گیری شرکت، نقش مهمی در پذیرش و سهولت اجرای سایر حوزه ها ایفا می کند.
نشان تعالی HSE در صورتی که به درستی به کار گرفته شود، ابزار کارآمدی است که می تواند مفاهیم و ارزش های بنیادین، تدوین و اجرای برنامه های استراتژیک، به ­کارگیری روش های خودارزیابی، یادگیری سازمانی و بهبود مداوم را در هر سه حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست نهادینه کرده و امکان شناسایی بهترین فرآیندها و انجام بهینه‌ کاوی را در سازمان متبوعه فراهم آورد.

 



باشگاه مخاطبان