دکتر ابوالفضل جعفری

معرفی کتاب مدیریت سرمایه گذاری

  • نام کتاب: مدیریت سرمایه گذاری  
  • نویسندگان: ویلیام اف شارپ، گوردون جی الکساندر و جفری وی بیلی                        
  • مترجمان: ابوالفضل جعفری و سید مجید شریعت پناهی
  • ناشر: نشر اتحاد
مدیریت سرمایه گذاری قبلاً فرآیند سهل و ساده ای به نظر می رسید. سرمایه گذاران ثروتمند، سبدهای سرمایه گذاری نگهداری می کردند که عمدتاً از سهام و اوراق قرضه شرکت های صنعتی مطمئن و جا افتاده و نیز اوراق، اسناد و اوراق قرضه خزانه ایالات متحده تشکیل می شد. انتخاب های در دسترس برای سرمایه گذارانی که از ثروت کمتری برخوردار بودند، بسیار محدود و عمدتاً منحصر به حساب های پس انداز و اوراق قرضه پس انداز ایالات متحده بود. اگر بتوان محیط سرمایه گذاری را به مثابه یک بستنی فروشی تصور کرد، در این صورت به مشتریان دهه های گذشته تنها شکلات و وانیل عرضه می شد. در انعکاس تنوع جامعه نوین، بستنی فروشی سرمایه گذاری، اکنون هزاران طعم مختلف را به جامعه سرمایه گذاری عرضه می کند. سرمایه گذاران با طیف گیج کننده ای از انتخاب ها مواجه اند.
صنعت سرمایه گذاری در طی چند دهه اخیر از لحاظ نظری و عملی به سرعت رشد یافته است و به روشنی می توان این رشد را در بازارهای مالی ایران نیز مشاهده نمود. نظریه های مالی در چند دهه اخیر به سرعت وارد عمل می شود و توسط نهادها و شرکت های فعال در اقتصاد مورد استفاده قرار می گیرد و این موضوع باعث می گردد تا مسئولیت های جدیدی بر عهده دانشگاهیان و فعالان اجرایی در حوزه مدیریت سرمایه گذاری قرار گیرد.
سرمایه گذاری به سرعت گسترش یافته است، اوراق بهادار به طور فزاینده ای رواج پیدا کرده است و سرمایه گذاران تأکید بسیار بیشتری بر سبک های سرمایه گذاری داشته اند، وظیفه این کتاب حفظ روز آمدی و شورآور بودن و ارائه کامل ترین و دقیق ترین پیمایش ها از محیط موجود سرمایه گذاری به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و نهادهای فعال در این بخش است.
کتاب اصلی در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا تدریس می شود و توسط سرمایه گذاران و نهادهای فعال در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. ترجمه حاضر نیز یکی از منابع اصلی درس مدیریت سرمایه گذاری در دانشگاه های کشور و آزمون کارشناسی ارشد و دکتری رشته مدیریت مالی می باشد.
لازم به ذکر است دکتر ابوالفضل جعفری به عنوان همکار شرکت گروه مالی بانک مسکن در سمت مدیر امور شرکت ها هم اکنون در این شرکت مشغول به فعالیت می باشند. 

اخبار مرتبط


باشگاه مخاطبان