اولین نشست تخصصی «تامین مالی مسکن؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»

اولین نشست تخصصی «تامین مالی مسکن؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» برگزار شد.

دکتر سعید شیرزادی، ظرفیت بازار سرمایه در حوزه مسکن حائز اهمیت است/ تخصیص یارانه قابل توجه برای تامین مالی، بازار مسکن را روی ریل می اندازد

نشست تخصصی «تامین مالی مسکن؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» با حضور سعید شیرزادی، مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن، میثم حامدی، مدیر پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس، شهاب الدین شمس، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن، حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم، رئیس کمیته فقهی سازمان بورس، محمدرضا جواهری، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن، سیدمحمدحسین فاضلیان و صابر عسگرپور، اعضای هیئت مدیره بانک مسکن برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی گروه مالی بانک مسکن، سعید شیرزادی مدیرعامل گروه مالی مسکن در نشست تخصصی «تامین مالی مسکن؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» گفت: شعار اصلی و مهم دولت سیزدهم مربوط به جهش تولید بحث مسکن است در نظام مقدس جمهوری اسلامی بحث مسکن بسیار اهمیت دارد، بارها رئیس سازمان بورس تاکید کردند که هرگونه زیرساخت و ابزاری را در اختیارمان قرار می‌دهند.
وی افزود: بازده مسکن در پنج سال گذشته متوسط ۴۷ درصد ، سکه و دلار ۴۳ درصد، شاخص بورس ۵۸ درصد و تورم ۳۰ درصد بوده است، متاسفانه بازده مسکن از بحث تورم بالاتر بوده که این نشان از عقب افتادگی در حوزه ساخت و ارائه مسکن به مردم را داشتیم.
شیرزادی ادامه داد: افرادی که در حوزه بازارسرمایه ورود می‌کنند و تامین مالی را در بازار اولیه مسکن انجام می‌دهند بازدهی بالاتر از تورم عایدشان خواهد شد.
وی ضمن تاکید بر پتانسیل‌های بازار سرمایه، تصریح کرد: ظرفیت بازارسرمایه برای محصولات مسکن بسیار اهمیت دارد، ابزارهای مختلفی در حوزه مسکن توسط سازمان بورس، شورای فقهی و بانک مسکن در طراحی شده که در این راستا می‌توان به صندوق بخشی بازار مسکن، صندوق کالایی و چند کالایی بازار مسکن صندوق زمین و ساختمان، اوراق سلف موازی مسکن و سایر اشاره کرد.
وی اظهار کرد: دولت می‌بایست یارانه‌های مناسبی به حوزه تامین مسکن دهد. لازم است برای حوزه مسکن در بحث سیمان و فولاد ورود کنیم، در سالی رشد تولید و مهار تورم، چه مسیری مناسب تر از بحث توجه به بحث مسکن است، زیرا با توجه به این حوزه ضمن ارتقا مسائل تولیدی شاهد کاهش تورم نیز خواهیم بود.
شیرزادی گفت: گروه تامین مالی مسکن در راستای حمایت از زنجیره ارزش مسکن در حال تلاش و برنامه‌ریزی است، همچنین در حوزه تامین مالی مسکن نیز گروه مالی بانک مسکن به عنوان یک ضامن کنار سازندگان خواهد بود. از تمام هم فکران میخواهیم برنامه‌های خود را در جهت تامین مالی حوزه مسکن با ما در میان بگذارند.
 

گالری عکس

:لیست آلبوم ها

باشگاه مخاطبان