دکتر سید محسن فاضلیان و احمد رضا کریمی اشنی

معرفی کتاب تأمین مالی پروژه در عمل

اطلاعات کتاب
نام کتاب: تأمین مالی پروژه در عمل
تألیف: کارمل دی ناهلیک و کریس جکسون
ترجمه: دکتر سید محسن فاضلیان و احمد رضا کریمی اشنی
ناشر: انتشارات گیوا
سال نشر: 1397
تعداد صفحات: 262

معرفی کتاب
این کتاب شامل 12 فصل است و از نگاهی اجمالی به تاریخچه تأمین مالی پروژه آغاز می‌شود و خواننده را با اصول و رویکردهای مختلف این روش تأمین مالی برای صنایع گوناگون آشنا می‌سازد، در ادامه تأثیر تنظیم قوانین مربوطه، کاهش ریسک، نحوه رویارویی مدیر پروژه با مباحث تأمین مالی، در سایر فصل‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند و در نهایت 4 فصل نهایی کتاب به مطرح کردن مطالعات موردی برای شرکت‌های لاسموبر، اسکای‌نت، ام‌ تی ان و یک شرکت لیزینگ هواپیمای چینی می‌پردازد.

بخشی از کتاب
تأمین مالی پروژه بر روی زندگی تمامی افراد اثر گذاشته و از آن‌جا که پروژه‌های بزرگ برای تمامی ما به عنوان ذینفع مهم‌هستند، درک گسترده‌تری از فرآیندهای پیچیده تصمیم‌گیری موجود به تعامل بهتر در بحث‌های مشخص شده در رابطه با پروژه جدید و گاهی متناقض کمک می‌کنند. بخش تأمین مالی پروژه‌های زیر ساخت جهانی هر ساله توسط آی جی گلوبال مورد بررسی قرار گرفته و آمار‌های سال 2013 نشان می‌دهند برای این سال، مجموع حجم معاملات تأمین مالی پروژه280 میلیارد دلار (548 معامله) بوده که برای آن 235 میلیارد دلار به بدهی افزوده شده است. به منظور ارائه یک مقایسه، مجموع حجم معاملات صورت گرفته اندکی کمتر از برآورد GDP سال 2013 سنگاپور و دوبرابر GDP بنگلادش بود. در دوره 2010 تا 2013، مجموعه سرمایه‌گذاری سرمایه حدود 51 درصد افزایش یافته و به حدود 53 درصد افزایش بدهی با 30 دصد افزایش معاملات بوده، که نشان‌ می‌دهد معاملات بزرگتر می‌شوند. استرالیا و ایالات متحده آمریکا فعال‌ترین بازار‌ها (بازارهایی که بیش‌ترین حجم معاملات در آن‌ها صورت گرفته است)، بوده‌اند. بانک‌های آسیایی جایگزین وام‌دهندگان قدیمی اروپایی و آمریکایی بوده و صندوق‌های بازنشستگی غربی هم‌چنان به دلیل ماهیت بلند‌مدت‌تر پروژه‌های زیرساخت به دنبال این پروژه‌ها هستند. بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری برخی اشکال عناصر معاملات تأمین مالی پروژه را به عنوان بخشی از پرتفوی خود حفظ نموده‌اند. در این کتاب ما مواردی را انتخاب نموده‌ایم که نشان دهنده بازارها و بخش‌های مهم بوده، اما هم‌چنین در نظر داشته باشید که پروژه‌ها دارای مقیاس‌های زمانی گسترده بوده، در نتیجه ما طیفی از پروژه‌ها را در مراحل مختلف چرخه عمر خود انتخاب نمودیم.
لازم به ذکر است دکتر سید محسن فاضلیان و احمدرضا کریمی اشنی به ترتیب در سمت مدیر عامل و مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن هم‌اکنون در این شرکت مشغول به فعالیت می‌باشند.

گالری عکس

باشگاه مخاطبان